Bence lazer alma kararınızla birlikte lazer seçiminde ilk olarak tekrar lazer temel fiziğini, lazerlerin kullanım endikasyonlarını hatırlamak, lazer dışı farklı teknolojileri araştırmak, klinik çalışmaları ve sonuçlarını gözden geçirmek gerekebilecektir.

  • Ayrıca workshoplar, sempozyumlar, kongreler, yada bu lazerlerin kullanıldığı merkezlerdeki doktor meslektaşlarımız ile yapılacak ön bilgilendirme görüşmeleri çok faydalı olacaktır.
  • Bir lazer sistemine karar verdiğinizde bağımsız ve güvenilir çalışan bazı yurt dışı marketing firmalarının internet sitelerine girin. Yıllık satışlara bakın. En çok satılan lazer tabiki en iyisi anlamına gelmemekte. Çok satılması ve pazarının geniş olması doktor tercihlerinden kaynaklanmakta. Bu doktorların tercihleri sizin kriterlerinizden ne kadar farklı olabilir. Hatta bu sitelerde lazer firmalarının ürünlerinin karşılaştırmalarını da görebilirsiniz.
  • Lazer Firmasının ürettiği lazerin versiyonlarına bakın. Ne kadar sıklıkla yeni versiyonlar çıkarmakta. Yeni versiyonda eskisinden farklı ne sunmakta. Bu lazer firmasının çalışmaları hakkında bilgi verecektir.
  • Lazer firmasının bizlere sunduğu lazer sisteminin klinik endikasyonlarının FDA, CE ve TÜV onamaları(FDA ne kadar güvenli buda tartışılır) var mı? Lütfen FDA ve patenlerinin onamını bu kurumların sitelerinden sorgulayın. Bazen bize sunulan onamlar lazerin başa klinik kullanımı ile ilgili olabilmekte. CE onamını inceleyin. Uzak doğu firmaları CE yani Avrupa pazarı ile rekabet edebilmek için kendi CE onamalarını çıkarmışlar. Mesela Kore’nin kendi KORE CE onamları var.
  • Düşündüğünüz lazer sistemini internetten sorgulayın klinik çalışmalar, dökümantasyonlar ve  kullanıcı görüşlerini değerlendirin. Bu dökümanlar firmanın sundukları değil lütfen bağımsız bilimsel makaleler olsun.
  • Lazer firma seçiminde belki en güzel kriter bence lazeri ilk hangi firma geliştirmiş. Bu lazer sistemi üzerinde en fazla arge ve deneyim olduğu anlamına gelmektedir. Mümkünse bu firmadan lazer almaya çalışın. Aslında bu tür ilk firmalar en geniş satış, servis ve klinik çalışmaya sahip firmalardır. Lazerler ile ilgili biraz detaylı araştırma yaptığımızda aynı sitem için üretilmiş farklı ülkelerde (bence ülkeler üstü kartel firmaların kapitalist pazarlama teknikleri. Çünkü biraz araştırdığınızda çoğu farklı ülkede ve firmada aynı isimleri görebiliyorsunuz) farklı teknik özelliklere sahip ve maliyetleri değişen yüzlerce cihaz görmekteyiz. Örneğin aynı lazer lipolizis Nd YAG sistemi aynı özelliklerde ancak farklı ülkelerde farklı firma isimleri.
  • Lazer şirketleri ve bayiler tarafından kullanılan pazarlama teknikleri ve abartılı promosyonlara dikkat ediniz. Lazer firmalarının Türkiye’de yasal yetkilendirilmiş bayisinin olup olmadığına bakınız. Bayisiz bir lazer aldığınızda ne yurt dışında ne yurt içinde sorunlarınız ile ilgili muhatap bulamayabilirsiniz.
  • Lazer firmasının ülkemizdeki bayisini çok iyi sorgulayın. Ne kadar süredir bu sektörde hizmet vermekte. Hizmet ağları ne kadar geniş ve ne kadar bilindik firmalar. Daha önce bu bayiler ile çalışmış doktorlar ile temasa geçerek bayi hakkında istediğiniz bilgi ve soruların cevaplarını alabilirsiniz.
  • Düşündüğünüz lazer üretici firmasının yada ülkemizdeki bayinin lazer sonrası eğitim sistemlerini çok iyi değerlendirin. Teknisyen eğitimi değil bu lazerin kullanıldığı ülkemizde yada yurt dışında bir kinikte doktordan eğitim alınması ve bilgi alışverişi çok daha değerli olacaktır.
  • Bir lazer sisteminin seçiminde öncelikle bu lazerin kullanılabileceği klinik endikasyonlarınızı belirleyin. Ancak burada lütfen şunu unutmayın. Bir lazer sistemi tüm klinik uygulamalarda kullanılamaz. Bazen bize tanıtımı yapılan lazerlere baktığınızda nerde ise her şeyi yapmakta olduğu bilgilerini görürsünüz. Epilasyon, damarsal yapılar, lekeler, dövme çıkarma yok yok. Mantıklı düşüncemiz şu; bir lazer sistemi (lazer fiziği bilgimize göre) bir belki de iki klinik endikasyonda kullanılabilir.
  • Lazer sistem seçiminde ilk olarak kendi klinik çalışma ve ilgi alanlarınız ve becerilerinizi belirleyin. Hastalarınızın ilgi alanlarını değerlendirin, magazin, sosyal medya ve internet üzerinden trendleri araştırın, lazer uygulamalarında maliyet ve sunabileceğiniz fiyatlandırılmaları çok iyi değerlendirin(kar-zarar), bulunduğunuz lokasyonda bu ücretleri ödeyebilecek hasta ekonomik seviyelerini araştırın. Aslında ciddi bir maketing çalışması. Belki de bu ön çalışma lazer sistemini aldıktan sonrada bitmeyecek. Daha sonrasında aynı değerlendirmeleri sürekli yapıp feedback ler almanız gerekmektedir. Ama basit bir örnekli gidilecek olur ise cilt gençleştirme beceri ve çalışma alanınız. Bu alada hasta portföyünüzde iyi. Rejuvenation sistemleri yerine Excimer lazer sistemlerine neden odaklanasınız.
  • Ülkemizde olmamakla birlikte lazer ortak kullanımı ile ilgili yurt dışında çok güzel örnekler görmekteyiz. Belli bir lokasyonda aynı branştan doktorlar bir araya gelerek çalışma alanları ile ilgili lazer sistemlerinin hangilerini kimlerin alacağı düzenlenmekte. Bu süre sonrasında bu lokasyonda doktorlar farklı lazer sistemlerini ortak kliniklerde kullanmaktadır. Yurt dışında lazer uygulama klinikleri görmekteyiz. Bu kliniklerde tüm lazer sistemleri, klinik uygulamalar için uygun fiziksel koşullar ve yardımcı personel bulunmakta. Bu merkezle aranızda yapılacak protokol ile hastalarınız bu kliniklere transfer ederek kendiniz lazer uygulamaları yapabilmektesiniz. Lazer firmaları doktorlar için ortak kullanılabilecek mobil sistemler geliştirmekte. Bu mobil sistemler merkezinizde basit fiziksel düzenlemler ile uygulama yapacağınız zaman size kiralanabilmekte.
  • Lazer sistemlerini mutlaka karşılaştırın. Bunu yaparken klinik başarınızı ve hasta güvenliğiniz ön planda olmalı. Bu amaçla size sunulan lazer sistemlerinin parametrelerine bakın. Öncelikle power(sistemin gücü), fulence(dokuda sağlayacağınız lazer etkinliği), pulse süreleri(klinik endikasyonlarda belki de en önemli parametre. Örneğin Nd YAG lazeri fraksiyonel olarak kullanacaksınız. Lazer sisteminde high power yok ve pulse süresi 1 msn altına inmiyor ise bu lazer sistemini kullanmazsınız. Spot alanı(klinik cevabınız ve uygulama sırasında hasta güvenliğiniz için önemli. Lazer sisteminin tanıtımında ne yazdığı değil şunu sorgulayın. Örneğin Nd YAG lazer damarsal lezyonlarda kullanacaksınız 2.5 mm spot alanı için el başlığı var. Ancak bu başlıkla sistem maksimum kaç fulence ve Hertz çalışmanız izin vermekte buna bakın. Hertz lazer sisteminin hızını göstermekte. Nerede anlamlı örneğin Nd YAG lazer ile lazer epilasyon ve nonablatif cilt gençleştirme yapacaksınız. Burada hertz önemli. Ancak damarsal lezyonda çalışacaksınız hasta konforu ve güvenliği açısından yüksek hertze ihtiyacınız yok.
  • Lazer sistemi alırken size gelecek el başlıklarını kontrol ediniz. Örneğin damarsal lezyonlarda çalışacaksınız ve Nd YAG lazer düşünüyorsunuz. Evet sistemin enerji ve fulence güçlü olmalı. Pulse süreleri sizin kontrolünüzde olmalı. Ancak damarsal lezyonlarda 2.5-5 mm spot kullanacaksınız. Lazer sistemi alınırken 7, 10, 20 mm spot alanı el başlıklarını belki de hiç kullanmayacaksınız. Mümkünse sistemi alırken bu el başlıkları yerine 2.5- 5 mm yedek el başlıkları alınız.
  • Lazer sisteminde tüm kullanacağınız parametreleri ne kadar değiştirebildiğinize buna sistemin ne kadar izin verdiğine bakın. Lazer parametreleri doktorlar tarafından değiştirilebilmektedir. Yani ben lazerin fulence, pulse süresi, hertz ve spot alanını hedeflediğim klinik endikasyona göre değiştirmeliyim. Bazen lazer sistemleri kullanıcı kullanımı kolaylaştırmak için üzerinde hazır klinik kullanım endikasyonları ile gelmekte. Bunları tercih etmeniz istenmekte. Lazer parametrelerine müdahale edemiyorsunuz.
  • Lazerde kullandığımız parametreleri tekrar hatırlayalım; lazer dalga boyu(zaten kullanacağımız klinik endikasyona göre seçiyorsunuz), spot alanı, pulse süresi, lazer sisteminde çıkabileceği en yüksek güç, fulence, Hertz( 1 saniyede atış sayısı yani sistemin hızı). Bence bunu lazer firması yada bayi ile tartışmalısınız. Örneğin; büyük spot alanları yani 10-20 mm lik alanlar daha çok lazer epilasyon yada cilt gençleştirmelerinde tercih edilmektedir. Lazerler bu büyük spot alanları ile size uygulamalarınız daha kısa süreceği ideaları ile sunulmakta. Bence önemli olan sistemin 20 mm spot alanın olması değil. 20 mm spot seçildiğinde sistemin klinik etkinliği sağlayabilecek ideal fulence ulaşıp ulaşmadığı, hatta bu spot ve olması gereken fluencelerde sitemin kaç Hetz çıkabildiğidir. Daha basitçe Nd YAG lazer 20 mm spot alanı 20 msn de 30-40 joule/cm2 çıkamamakta yada çıksa bile Hertz ancak 1 . Yani epilasyon süresi kısalmadı hatta uzamakta.
  •  Artık lazerler ezber bozan parametreler ile kullanılmakta. Pulse süreleri msn yerine sn yada 1 msn düşük pulse süreleri ile kullanılması tercih edilebilmektedir. Nd YAG lazerde pulse süresinin 2 hatta 3 e bölünerek farklı pulse süreleri hatta pulse süreleri arasında farklı delay time(iki pulse süresi arasındaki süre) ile kullanımı önerilmekte. Sistemin bunları ne kadar desteklediğine bakın. Başka bir örnek dövme silmek yada leke tedavisi amacı ile Q swiched lazer düşünüyorsunuz. Artık klinik cevabın arttırılması için 1 den fazla hatta 4 farklı dalga boyunda Q swiched lazerler nano ve piko saniye düzeyinde kullanılmakta.
  • Lazer sisteminde otomatik olarak istenilen bir alanı tarayan scaner sistemleri uygulamalarınızda çok iyi bir homojen uygulama ve kontrol sağlamakta. Uygulamanın zamanını kısaltmakta. Örneğin epilasyon lazer sisteminde tarayıcı kullanılmakta. Burada önemli olan scanerin ne kadar geniş bir alanı taradığı değildir. Scanerde kullanılan spot ve etkin dozların scaner sistemleri ile kullanıp kullanılmadığını sorgulayın.
  • Lazerin sistemlerinin gücü yani power çok önemli. Neden? Örneğin Alexandrite lazer alacaksınız ve epilasyonda kullanacaksınız. En yüksek power sisteminin seçilmesi demek yüksek maliyet anlamına gelmektedir. Ancak yüksek power lazerin etkin  parametlerini yüksek hetzlerde yani uygulama süresini kısaltarak uygulamanız demek. Diğer taraftan ablatif ve dermatolojik girişimsel uygulamalarınızda CO2 lazer seçeceksiniz diyelim. Bu amaçla CO 2 lazerde power 30 -60 W yeterlidir. Gidip daha yüksek power CO 2 lazer ve ekstra maliyetlere girmeyin.
  • Lazer firmalarının ve bayilerin reaksiyon sürelerine bakın hatta test edin. Yani lazer sistemi ile ilgili hafif, orta yada büyük bir problem yaşadığınızda bu problem ne kadar zamanda ve ne şekilde çözülmekte. Örneğin kliniğinizde yüksek hasta potansiyeli bir Alexandrite lazeriniz olsun. Bu lazerin ana sisteminde bir problem yaşadınız. Lazer firması yada bayiye ulaştınız. Lazer sistemindeki sorunun belirlenme süresi, bakım ve parça değişimi yapılacak ise teknik servisin elinde hazır yedek malzeme var mı yoksa yurt dışından mı temin edilecek. Bunların ortalama süreleri nedir. Bu süre içerisinde lazer firması ya da bayi sizin klinik kullanımınız için bir lazer temin edecek mi ve bunun süresi? Bunlar çok çok önemli.
  • Almayı düşündüğünüz lazer sisteminin demo yada kiralanabilir sistemleri var mı ? Düşündüğünüz lazer sistemini firma yada bayiden ücretli yada ücretsiz alarak klinikte kendi hastalarınızda kullanma şansınız var mı yani test sürüşü yapabilirmisiniz. Bu uygulama ile sistemin performansını, ergonomisini, kliniğinize fiziksel uyumunu, hastalarınızda uygulama ve sonuçlarını görün. Lazer sistemlerinin hasta demolarını kendi seçtiğiniz endikasyona uygun hastalarda yapın(mutlaka sizi tolere edebilecek mümkünse tanıdık hastalarınızı seçin) uygulayın ve takip edin. Hasta takip ve iyileşme süreçleri sizin kontrolünüzde olsun. Sizin kontrolünüzde olmayan hasta demoları amanda ne güzel oldu, mükemmel oldular ile geçer. Önemli olan takiplerinizde hastalarınızın negatif yada pozitif geri dönüşleridir.
  • Lazer firma yada bayilerden feedbackler için geri dönüşleri gözlemleyin. Örneğin soğutucu sisteminin handpice giriş kısmı sizin klinik kullanımınıza ve ergonominize uygun değil. Bunun ile ilgili size özel bir değişiklik yapabilirler mi?
  • Lazer sistemlerinde belki de en önemlilerinden biriside kalibrasyon. Yani bir elektrik, ışık ve optik sistemi düşünün. Sistem açıldığında size ekranda kullanacağınız parametreler gösterilmekte. Hasta ve klinik endikasyonunuza dönük olarak parametreleri seçtiniz. Sistemi kullanılır hale getirdiniz. Ancak el başlığından çıkan parametreler ekranda gördükleriniz ile ne kadar aynı. İşte kalibrasyon bu. Bazı lazer sistemleri kullanılamaya hazır olmadan kendi içerisinde bu kalibrasyonu yapmakta. Yani parametreleri girdiniz kalibrasyon atışı yaptığınızda size sistemde fiber kablo, window yada lenslerde kayıp yüzdesini vermekte. Size parametrelerinizi buna göre tekrar düzenliyorsunuz. Sitemi kalibre etmekle klinik uygulamanızı tekrar optimize ediyorsunuz. Kalibrasyonu dışarıdan kontrol etmekte çok kolay. Lazer firmasından yada teknik servisten lazer power ölçme sistemleri temin edebilirsiniz. Bunu kalibrasyonda kullanabilirsiniz.
  • Lazer alımlarında bence en büyük problem ülkemizde bayilik sistemlerinde ve maalesef onlarla yapılan bakım ve satış sözleşmelerinde. Yurt dışı ile karşılaştırdığınızda aldığımız cihazların yıllık bakım sözleşmeleri, yıllık hizmet ziyareti, sigorta ve diğer şartlar dahil olmak üzere satış sonrası bakım politikaları açısından önemli bir belirsizlik bulunmakta. Bu arada yıllık hizmet ziyareti çok önemli. Bu belki bizde hiç uygulanmayan bir süreç. Hepimizin belki de yaşadığı aynı cihazı aldınız ne arayan var ne soran.
  • Bir lazer sisteminin alınmasında en can alıcı son aşama. Ücret. Liste fiyatı ile teklif edilen fiyatın karşılaştırılması ve maksimum indirim elde edilmesi çok önemlidir. Bu amaçla lazer firması ve bayi ile iyi bir iletişim kurulmalı(beceri ister), lazer sisteminin dünya ve ülkemizde fiyatlandırma bilgilerinin araştırılması, diğer alıcılara sunulan ve gerçekte ödenen yaklaşık fiyatların öğrenilmesi(Biraz zor ve samimiyet gerektirmekle birlikte meslektaşlarınızdan bilgi alınız), özel indirimleri ve indirim konularının araştırılması gibi. Öncelikle lazer firması ve bayi ile tam yetkili satıcı ile görüşün. Diğer benzer ve eşit konfigürasyona sahip rakip lazer sistemlerini araştırın. Hatta onarla görüşün teklif fiyatlarını ve özel indirimleri kendi açınızdan kullanın. Bir lazer satın almak için asla acele etmeyin. Maliyet-kalite denklemi lazer sistemi alırken akılda tutulmalıdır.
  • Unutmayın lazer sistemleri hızlı gelişen teknolojiler. Diğer teknolojilerde olduğu gibi siz lazeri aldığınızda firma ortalama 6-12 ay içerisinde mutlaka yeni bir sistem çıkaracak. Sizin sisteminiz demode olarak ifade edilecek. Gerçekten sistemleri upgared etmek yenilerine sahip olmak ciddi bir efor ve maliyet gerektirmekte. Bu nedenle belki de aldığınız lazer sisteminin ikinci eli fiyatlarını da araştırmalısınız. Bu nedenle lazer alınırken lazer firması ve bayi ile iade, kullanım sonrası geri alım koşulları yada upgarade edilmesi halinde fiyat farklarını ve bunların sürelerini mutlaka görüşün. Hatta mümkünse satış sözleşmesinde bunu yazılı olarak detaylandırınız.
  • Bir lazer sistemi satın almak için bir banka kredisi ve leasing almak zorunda kalabilirsiniz. Bu noktada kredi süresi ve faiz oranları çok çok önemlidir. Lazerin ödemesi bittiğinde bir bakmışsınız yenisini düşünmeye başlamışsınız.
  • Lazer alımı sırasında “alım sözleşmesi” sizinle firma-bayi arasında düzenlenecektir. Bunun detaylarını mutlaka gözden geçirin hatta mümkünse bir avukat tarafından incelenmesini sağlayın. Ancak ülkemizde birçok bayi tarafından alım sözleşmesi kısa bir sayfadır ve satın alma siparişi şeklindedir. Yapacağınız anlaşmanın tüm detayları maalesef yer almamaktadır.
  • Bu nedenle satın alma sözleşmesinde olmazsa olmazlar;

1. Avans tutarı; Bayi ile bir fiyat belirlendikten sonra bir sözleşme imzalanır sonra bir avans miktarı şirket tarafından istenmektedir. Genel olarak, bu toplam miktarın% 25'inden daha fazla olmamalıdır. Yasal olarak düzenlenmiş bir makbuz, açıklaması, onay numarası ve miktarla belirtilmelidir. Geri ödeme tarihi ve koşulları mutlaka olmalıdır.

2. Ödeme taksitlenecek ise belirtilmesi gerekir. Taksitlerin tarihleri miktarları ve ödeme tarihleri mutlaka içeriğinde açıklanmalıdır.

3. Lazerin ödemesi TL mi yoksa yabancı para birimi mi?; birçok sistem ithal olduğu için fiyat genellikle döviz cinsinden olacaktır. Ülkemiz gibi anlamsız piyasa dalgalanmalarını unutmayın. Bir anda bir lazeri 2 lazer fiyatına almış olabilirsiniz. Mümkünse TL üzerinden anlaşın yada kuru sabitleyin ve bunun satış sözleşmesinde mutlaka yer almasını sağlayın.

4. Satın aldığınız sistemin tüm maliyetini kontrol edin. Sözleşmede herhangi bir eksik fiyat olup olmadığını unutmayın.

5. Vergi, gümrük, ulaşım ve sigorta kontrol edin. Bunları kim karşılayacak bunlar sözleşmede yer almalıdır.

6. Garanti: size sunulan lazer sisteminin tüm parçaları garanti kapsamında olmalıdır. Garanti kapsamında lazer sistemi, soğutucu sistem, UPS, merkezin alt yapısı, havalandırma, klima, lazer odası ve diğer cihazlar gibi herhangi şartnameye tabi olup olmadığını kontrol edin. Bazen bayiler yazılı sözleşmede yer alabilecek uzatılmış garanti veya ekstra hizmet sunabilmektedir. Bunları çok iyi değerlendirin.

7. Servis; satış sözleşmesinde lazer sisteminde arıza durumunda servis hizmetinin kaç saat / gün içerisinde gerçekleşeceği, serviste size ait olacak ödemenin neleri kapsayacağı(servisin sizin merkezinizde yada servis merkezinde yapılması durumunda, parçaların servise transferinde masrafları kimin ödeyeceği gibi), lazer sisteminde arıza için minimum ve maksimum servis süresinin, bu süre içerisinde size sunulacak ekstra hizmetler(uzun parça değişiminde size kullanımınız için lazer verilecek mi? Bunun için ekstra bir ücretlendirme yapılacak mı? gibi. )

8. IEC (İthalat ihracat kodu) sözleşmede mutlaka olmalıdır.

9. Lazer ve diğer destek sistemlerinin seri ve fabrika üretim numaraları ana firmadan alınmalıdır. Satış sözleşmesinde makinanın ve diğer parçaların seri numarası kaydedilmelidir. Faturada ve hatta sigorta formunda bu seri numarası yer almalıdır. Teslimde bu seri numaraları kontrol edilmelidir.

10. Aldığınız lazer sistemi ve içerisinde gelen bilgisayar yazılımının üst kuruluş ve güncellemeleri hakkında ve size olabilecek maliyetleri hakkında detaylı bilgi alınız ve bunu satış sözleşmesinde belirtiniz.

11. Onarım ve bakım, yedek parça değişiminde gecikme süresi satış ve bakım sözleşmesinde yer almalıdır. Bu süre sıklıkla 48 saati geçmemeli ve geçmesi halinde bayi yada teknik servis tarafından bu gecikme telafi edilmelidir. Bu bilgiler ve şartlar satış sözleşmesinde yer almalıdır.

12. Satış ve bakım sözleşmesinde sistemin kalibrasyonu yer almalıdır. Her ne kadar sistem tanıtımında lazerlerin kendi kalibrasyonlarını yaptıkları ifade edilmekle birlikte mutlaka yılda en az iki defa sistem kalibrasyonu isteyin.

  • Lazer sisteminin merkezinize transferi, kurulumu ve dikkat edilmesi gerekenler.

1. Lazer sistemleri çok hassas sistemlerdir. Size verilen kitapçıkta transferinin nasıl yapılması gerektiği ve kurulumu anlatılmaktadır.

2. Size geldiğinde transfer ambalajı ve kurulum kitapçığında olduğu gibi olmalıdır.

3. Kurulum lazer şirketi yada bayi teknik yetkili tarafında yapılmalıdır.

4. Lütfen yetkiliyi kimlik bazında onaylayın.

5. Kurulum sırasında refakat ediniz.

6. Bu sırada lazer için düzenlediğiniz oda, odanın fiziksel koşulları(elektrk, UPS ve klima gibi) hakkında yeterlilik bilgileri alınız.

7. Lazerler optik sistem, deiyonize / distile su ilave zamanları, filtrelerin temizlenmesi ve zamanları hakkında detaylı bilgi alın. Lazer sistemi ile gelmesi gereken tüm ara malzemeleri kontrol ediniz. Bunlar zaten sistem kataloğunda listelenmiştir. El başlıkları, filtreler, keyler gibi.

8. Lazer ana sistemi ve bunun dışındaki tüm destek sistemlerinin seri numarasını karşılaştırarak alınız.

9. Tatmin edici bir transfer ve kurulum raporu alınız ve muhafaza ediniz.

  • Lazer sistemlerinin garanti süreleri, sigorta ve bakım sözleşmesi; aldığınız lazer ve diğer sistemlerin bir garanti süresi vardır. Bu garanti süresinin neleri kapsadığını mutlaka iyi araştırın. Sigorta ve kapsamı cihazın üretim firma ve bayi açısından bir zorunluluktur. Sigortada kapsamında klinikte yer değişikliği, yangın ve hırsızlık hatta maalesef terörist saldırı bile sigorta kapsamında olmalıdır. Bu arada firma ve bayi ile “Yıllık bakım anlaşması” imzalayın. Bu çok önemlidir. Bu bakım anlaşmasında içeriğini gözden geçirin. Bu bedel sıklıkla fatura bedelinin % 22 sinden fazla olmamalıdır. Servis ücretleri neyi kapsayacak önceden görüşün(teknik servisin yol ve konaklama masrafı gibi). Görüşme trafiğini hep yazılı mesala e mail yolu ile yapın. Servis ücretleri fatura bedelinin % 5 -7 sinden fazla olmamalıdır. Unutmayın lazerler iyi bir bakım ve teknik servis istemektedir. Garanti süresi ve değişim gerekecek parçalar ve sarflar bunların maliyetlerini çok iyi gözden geçirmelisiniz. Yukarıda belirtilen rakamlar bir fikir vermek içindir ve değişebilir.
  • 2. el yada demo lazer sistemi alınması; bazen 2. el lazer sistemleri yada firmanın/bayinin elinde bulunan demo sistemi almayı düşünebilirsiniz. Bu sistemler iyi kontrol edilerek aldığında aslında 1. el kadar etkili hatta daha ekonomik olmaktadır. Bu sistemleri orijinal satıcıdan almayacaksınız. Bu nedenle size sunulan 2. el sistemi orijinal satıcıdan kontrol edin. 2.el satışlarda ilk satıştaki garanti ve satış bakım sözleşmeleri genel olarak iptal olmakta. Siz yeni bir garanti ve bakım sözleşmesi yapmak zorundasınız. Bayi yada firma ile aranızda yeni garanti, bakım anlaşması ve ekstralar ek maliyet gerekebilmektedir. Önceki kullanıcı ile temasa geçin. Güveniyor iseniz sistem ve problemleri hakkında bilgi alın. 2. el sistem üzerindeki size sunulan verileri mutlaka kontrol edin. Atış sayısı, daha önceki bakım verileri, problemleri gibi. 2. el lazer sistemi size alındıktan sonra taşınması ve kurulumu yapılacaktır. Bu sıfır bir sistemin kurulması ve taşınmasına benzemez. Bu nedenle teknik servisten taşınma ve kurulum koşulları hakkında daha bilgi alın. 2. el sistemleri ilk olarak firmanın sıfır sistem parçalarını ile karşılaştırın. Lazer sistemi eksiksiz olmalıdır. Gözlükler, filtreler ve el başlıkları gibi. Eksik ise maliyetlerine bakın. Bunu satış sözleşmenizde belirtin.
  • 2. el fiyatı sorgulayın. Kolayı var 2. el tıbbi cihazların fiyatları kontrol etmek için iyi bir web sitesi www.dotmed.com ve buna benzer siteler.
  • 2 elde ilk olarak alacağınız lazerin seri numarasıdır. Ana firmaya dönün ve seri numarasından kullanıcı bilgilerini isteyin.

 


yol tarifi

dermatoloji randevu
dermatoloji doktor cevapliyor

Adres: Esentepe Mah. Cevizli D 100 Güney Yanyol Lapishan 25/2 Soğanlık, Kartal / İSTANBUL
GSM: 0532 624 21 27
Bu sitedeki bilgiler doktor ya da eczacıya danışmanın yerine geçmez. Sitedeki bilgi, yorum ve görüntüler kişileri bilgilendirme amaçlı olup, tanı ve tedaviye yönlendirme amaçlı değildir.



© 2020 Hakan Buzoğlu. All Rights Reserved.
ByFlash Web Agency